6.2.10

aku sebuah mesin gedegang yang beriklankan 100 plus ( bukan tajuk sebenar)

Aku duduk di satu penjuru di depan kompleks beli belah. dihadapan pintu masuk ada sebuah mesin gedegang yang bertatukan grafik 100 plus. Terasa dahaga. Aku berjalan menuju ke mesin gedegang. Niat aku nak beli 100plus tak mahu air lain.

Tapi

Dah sampai di depan mesin aku kecewa. Kecewa aku umpama orang mengidam tak dapat makan pelam. Rupanya apa di tatukan di badan mesin palsu belaka. Satu tin 100plus pun takde!. Yang ada air korbonat lain.Kecewa betul. Tapi aku dahaga betul. Sekarang ni aku beli atau cari 100 plus di kedai?

Aku dah buat keputusan.

Aku memang dahaga yang amat sangat dan aku perlu minum. Aku ambil coke. Tapi yang pasti aku kecewa.Memang salah aku tak tengok betul-betul isi dalam mesin tu. Yang aku nampak luaran je. Salah aku ..


Harini aku masih minum coke. Entah bila nak minum 100 plus.

2 ulasan:

  1. haiss.. aku rasa ko kena cari 100 plus tu..
    tak cari tak jumpe mehh..
    betul tak yang?^^

    BalasPadam
  2. emir tengok gambar kepala blog ni itu ari, dia cakap itu gambar dia dengan mummy!

    BalasPadam

jangan lukis-lukis. tulis je