13.8.09

Tips~tips

Kerana aku sedang mempunyai masalah Demam yang tak reti~reti nak kebah ni..ye,demam pun ade perangai ON-OFF..benchi..Demam akan menyebabkan antibodi kurang dan sangat senang untuk dapat virus-virus yang scary selain kau akan rasa macam kepala macam ade pemberat 10kg.


So, aku pun mencari beberapa tips untuk mencegah dari terkena Virus-virus yang menakutkan..(sebenarnye aku nak cari tips-tips untuk menghindari ubat-ubatan...hahaha)


1.Minum air susu & buah.

2.Mkn makanan yang di buat dari buah-buahan seperti pengat pisang,biskut strawbery..huhu

3. Ambil buah kurma dan rendam dalam air kelapa(yang pure tanpa gula dan ais) selama sejam. Then minum dan makan sekali dengan kurma yang di rendam.

4. Banyakkan makan buah-buahan especially
OREN,EPAL HIJAU N MERAH.

5. Minum air 100 plus banyak-banyak (aku dah minum 2 botol besar sehari tak baik-baik juga..isk2)

Dari apa yang aku baca kat artikel tu.Dorang dikatakan telah buat kajian dimana buah-buahan mampu membersihkan atom-atom Horlick 1 Nescafe 1.



Selain itu,seperti biasa :
  • Pakai Mask (recommended 3ply mask).
  • Basuh tangan setiap kali sebelum dan selepas makan dan basuh berak.
  • Jangan lupa tisu,wet tisu dan saanitizer ye.

Ade tips yang boleh di kongsi..Sila lah ye rerakan..



p/s :: tiba rasa macam doktor je..(lempang muka sendri)





4 ulasan:

  1. gua klu rasa nk demam atau demam pun gua akan amik sebotol kecik 100plus dan campur dgn ubat cap kaki tiga yg serbuk tu dua peket kmudian apa lg telan terus ..senafas lo..hik33 mudah2an berjaya tp jgn lupa baca bismillah dlu amik berkat

    BalasPadam
  2. binjidan ::ubat cap kaki tiga tuh yg hasilkan air badak ke??hehe

    BalasPadam
  3. Aku pegi klinik trus. Baya 5 hinggi jer. Company bayar hahaha

    BalasPadam
  4. 5 hinggit je pak burn?? saya da 2 kali ke klinik...1st kena 26henget. kali ke 2 kena 50 hengget!..siot jerk

    BalasPadam

jangan lukis-lukis. tulis je