31.8.09

Cerpen jalanan = Dari ipoh ke penang

31hb Ogos rupanya harini..Tanpa sedar dah 52 tahun dah merdeka di semenanjung.Semalam aku serta Rerakan KAMI ke Penang untuk tengok macamana scenery penang di malam pembebasan semenanjung..Tak jangka pun nak ke sana.Idea dari Zila secara tiba-tiba..tu pun masing-masing macam celaka tak bagi tahu mak pak...Kalau jadi apa-apa mampos kena piat telinga dah aku rasa..(Emir dengan Aqeel jangan ikut macam i tao..no..no)hahaha..

Aku join dari Taiping.Balik rumah hari sabtu lepas.Bukan senang nak ayat mak aku.Macam-macam aku kencing.Last sekali merdeka juga

Kisah Merdeka KAMI mula dari sini

Dengan gembira Ohm memandu kereta (Kereta ni dah macam public transport KAMI dah.).Dari rumah aku ke Penang ada dalam 45 minit. Sampai-sampai rerakan lain terus cari makanan.Padahal aku dah tapau dah kuey teow hailam.Aku yang masih dalam mood kekenyangan ni terkepit-kepit tahan urin.tandas tak jumpa-jumpa..

Lepas makan dan ke tandas ,kami pun relaks-relaks di Padang Kota hingga jam 12.30 malam..Sambil lepak sambil la menonton gelagat manusia.Macam-macam ada.Dengan mat-mat motor yang bangga b'prettt-preett motor kapcainya (ada jugak motor besar ),kanak-kanak comel berbasikal dan pak-pak beca tersenyum sambil mengayuh beca yang penuh dengan deretan jalur gemilang..penuh satu padang kota sampai nak jalan pun susah..haish..Biasalah semangat merdekah-dekah memang kuat dalam diri rakyat malaysia.-___0..

Sedang ralit menonton aksi manusia, tiba-tiba telefon aku berbunyi..truut..truutt..ayooma!! amma sudah telefon la..Dalam hati tak payah kata la kecuakan nya kan..macam tahu tahu je..Tapi aku biarkan je telefon berdering..Pagi nanti aku ayat la kata aku dah tidur ..(sekali lagi emir dan Aqeel jangan ikut ye).

Dalam satu malam kami berjalan hingga jam 5.30 pagi di penang,sempat juga kami melepak di Fun Fair,tepi laut yang kering sambil makan kueyteow hailam secara old skol dan menonton aksi drift serta rempitan-rempitan penang.Memang agak menyesal juga lah aku tinggalkan handy cam di ipoh.Kalau tak boleh juga aku buat shorts kan!! Frust gila myvi betol..Sambil itu telefon aku berdering lagi. mak aku telefon kejut bersahur atau mungkin masih risau sebab telefon aku dari tadi tak dapat-dapat.

Tepat-tepat jam 7pagi kami dah sampai Ipoh.Dari ber techtonik penuh gaya dalam kereta sampai terdiam, tersungkur, tertidur, terjulur kerana penat.termasuk lah aku tapi sempat juga aku bangun dan menyakat Ohm masa masuk terowong ipoh.-___0

Masing-masing aku rasa time ni tak bangun lagi kecuali aku dan Ohm..Ohm tengah siapkan assingment dia yang nak kena hantar esok dan aku pula bangun sebab nak call mak aku.hehe..

16 ulasan:

  1. bainun hebat! tabik shame die-ohm-

    BalasPadam
  2. Ohm lagi hebat..Sambil bawak kereta dia boleh menari-nari..-___0


    Ohm..aku rasa ang kena bagi nama la kat kereta ko ni..Baru ada style nk bercerita..


    hik3

    BalasPadam
  3. nurfarhana.mnor31 Ogos 2009 10:52 PTG

    yang:saje nak bakar org yg duk jauh ni kan cik chiwalala?haha...takpe,ipoh i'm coming to u.huhu...

    i duk minum sampai jam 2.30 je ngan geng2 keja kapal tu.duk merhati mat2 rempit huha huha atas jalan.ada saje dieorg ni yek,baik gannu,baik penang.baik moto besau,baik moto kecik.takde plak mikir nak kayuh beskal bla bla minyak naik harga lagi ni yek.

    ohm:pe kata bg nama keter kamu "Preb Sehati Berdansa"?sbb keter tu sehati dgn kamu dan kawan2 juga kamu suka berdansa waktu driving.hehe

    BalasPadam
  4. fafar :: panjang beno la nama tuh..huk4

    BalasPadam
  5. nurfarhana.mnor31 Ogos 2009 11:23 PTG

    yang:pendekkan PSS.haha

    BalasPadam
  6. emir: ish sapa nak ikut dia. kami naik gerek takpun men bekminten ja kan aqeel?

    aqeel: betui betui betui

    BalasPadam
  7. fafar :: tak bes..tu bukan nama..orang be la sally ke..najib ke..hahaa

    tanpa nama : hehehe..bagus..naik gerek elok2 jgan race mcm bapakk...hehehe


    bebop :: adoi apekah?haha

    BalasPadam
  8. memang kanak-kanak omnivor betollah benon nehh...
    haha

    BalasPadam
  9. -___0

    Nantikan kemunculan Remaja Omnivor lepas ni..keh3

    BalasPadam
  10. Taman Remaja Omnivor yang penuh dgn kegilaan Gila-gila remaja..."Roy,aku sayangkan kau!!!!"..."ohhh peperiksaan"

    BalasPadam
  11. erm?? salah belog kot nie farna?

    BalasPadam
  12. mana ada..btol ni.confirm blog ni..haha..i terigt dialog dalam cite Gila-gila remaja.kami satu office selang 3hari kot tgk cite tu dulu.haha.so bila u sebut remaja je,i mudah igt gila2 remaja.haha...dah tu keputusannya apa nama kete ohm?

    BalasPadam
  13. xde keputusan lagi..sebab alat sulitnya sedang di ragui

    BalasPadam
  14. xmo singgah jumper aku pong...waaa

    BalasPadam

jangan lukis-lukis. tulis je