24.7.09

Atuk kata(bahagian 1)

Semalam aku bincang dengan atuk tentang hal aku nak ke ipoh...Atuk kata Ok kalau itu memang rezeki kita..So aku senyum tanda suka..=)...

Tadi sebelum aku keluar ke office, Mak wa datang ke rumah..Masa tu aku baru nak siap pakai baju(memang lambat bangun harini sebab atuk tak kejut)T____T..

Aku dengar atuk bercerita dengan mak Wa pasal aku...

" Dia ni nak tinggal aku dah..Dia nak p dok kat Ipoh pulak...3 bulan"..

Aku menyampuk sambil tersenyum "tak tau lagi la tuk, kalau dapat pergi lah"..

Atok kata lagi..
"Nanti kalau die dapat lepas 3 bulan harus tak mao keja kt sini lagi..Harus kerja kt ipoh plak..Jadi mcmni..Aku nak ikut..Rumah ni kita bagi sewa..Nanti dah kaya sikit,boleh beli kereta.Dia boleh bawak aku jalan-jalan kan"
..

Aku senyum sengih lagi.Seketika,keadaan senyap..Dan kemudian atuk bersuara kembali..

" Aku ni sunyi..Kalau hang ngan madi (mak aku) tak mai datang sini..Tak dak sapa pun nak mai"..Senyum aku bertukar jadi suram."Kadang orang hat sewa kedai dok tanya jugak awat depa tak mai..Aku tak tao nak kata apa.Jadi nanti kalau kata dia nak pi mana nanti aku ikut la.Dia jaga aku,aku jaga dia"..

Aku angguk dan senyum kembali..



nota kakitangan :: Masih tak tao siapakah depa yang dimaksudkan..blurr...-___-

5 ulasan:

  1. cucu kesayangan silelah bawa atok anda ke mana saja anda pergi selagi atok anda maseh sehat.

    amin.


    p/s: naseb bek tok kadir xsayang aku.huahuhu

    BalasPadam
  2. YANASAJA:: Hehehehe..atuk kadir sayang tu..tp die garang..aummm...hehehe

    BalasPadam
  3. sengal...depa tu hang anak branak la...sengal...tu pun lambat.

    bincang baik2 ngan atuk psl berhijrah tu.tanya mak n fam sama.kalo dieorg stuju,bawa je la atuk.korang leh nyewa satu umah.ada gak org jaga u.u plak slalu leh tgk atuk.untung2 u leh dptkan keja utk i juga kat sana,i pun dtg join korang ;)

    pk abes2,buat keputusan smbil looking fwd.once dah decide,don't regret.buat je sampai dah tak mampu lagi.smoga yg terbaik.aisyiteru.

    BalasPadam
  4. mis rain :: Cik Rain ke??hahaha

    BalasPadam

jangan lukis-lukis. tulis je